Przejdź do zawartości

Portal Pomorskiego Obserwatorium Rynku Pracy

porp.pl

Zmieniły się przepisy dotyczące delegowania pracowników

Drukuj
Data aktualizacji: piątek, 10 grudnia 2021

Prezydent popisał nowelizację ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług. Nowe przepisy weszły w życie 4 września, nakładają one na pracodawców dodatkowe obowiązki.

Najnowsze regulacje prawne m.in. nakładają na pracodawcę, który deleguje pracownika (na terytorium RP) obowiązek złożenia oświadczenia do Państwowej Inspekcji Pracy. Może on to zrobić najpóźniej w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi. Nowelizacja ustawy zakłada również, że jeżeli jakiekolwiek dane zostaną w oświadczeniu zmienione, to pracodawca delegujący ma obowiązek złożyć zawiadomienie o zmianie oświadczenia – nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia zaistnienia zmiany.

Więcej na temat nowych przepisów na stronie Państwowej Inspekcji Pracy oraz na portalu biznes.gov.pl.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU.